2 Kasım 2011

Almancayı Yoğun Öğrenmek

Buraya baktığınıza göre Almanca öğrenmeye niyetlenmişsiniz demek ki! Size Almanca ders veremeyeceğim ama bazı öneriler sunabilirim.
Ben yaklaşık 7 hafta boyunca Goethe Enstitüsünde verilen derslere katıldım(http://www.goethe.de/ins/tr/ist/trindex.htm). Benim katıldığım kurslar hızlandırılmış-yoğun kurslardı. Yani normalde 16 hafta sürecek olan ilk seviye A.1 kurslarını biz 7 haftada tamamladık.
Benim burada size bu yoğun kurslarla ilgili bir önerim olacak. A.1 seviyesi dersleri haftada 4 gün ve yaklaşık 3'er saat sürdü. Yani herşeyden önce bu iş için bolca vaktiniz olmalı! Günlük olarak ev ödeviniz oluyor. Bunları mutlaka çok düzenli yapmanız ve öğrendiğiniz herşeyi sizin tekrar etmeniz gerekiyor. Bir çok kursiyer için sorun burada çıkıyor. Eğer çok disiplinli davranamıyorsanız veya kurstan sonra pek vaktiniz yoksa kursu takip etmeniz zorlaşıyor. Çünkü bir çok konuya bir daha geri dönülmüyor. Örneğin saatleri, rakamları, yönleri öğrendikten sonra bu konulara tekrar dönüp bakılmıyor.
Sıkışık bir zaman sürecinde yapılan bu eğitimin en büyük dezavantajı bu. Siz daha saatleri ifade etmeyi ya da anlamayı başaramadan başka bir konuya geçmiş olunuyor. Eğer çok kısa sürede bu dilin temelini almak istiyorsanız bolca vaktiniz olmalı ve kendiniz ısrarla tekrarları yapmalısınız. Aksi takdirde bu kurs sizin için bir hayal kırıklığı olacaktır.
Ben ilk haftalar bolca tekrar yapmıştım ve notlarım oldukça iyiydi. Ancak daha sonraları bu vakti bulamadım ve notlar aşağı doğru inmeye başladı. Hele birde benim gibi konuyu çok hızlı kavrayamıyorsanız ve biraz sükunete ihtiyacınız varsa o zaman işiniz daha da zorlaşıyor:-)
Son olarak özellikle söylemek istediğim birşey var. Almanca zor bir dil değil! Böyle diyenlere inanmayın! Bu bir Alman olsada! Bir şeyin zor olduğuna inanırsanız onu başarmanızda zorlaşır.
Almanca öğrenme konusunda size başarılar.